5. Hafta

                                                       

                             FENERBAHÇE ÜNİVERSİTESİ

                                  İLETİŞİM FAKÜLTESİ

                                 YENİ MEDYA BÖLÜMÜ

                                       AYTEK BASKAN


Baudrillard ve Simülasyon 


Jean Baudrillard, batı uygarlıklarını eleştirmek ve modern dünyadaki değişimleri anlatabilmek için Simülasyon kavramını ortaya atar. Bu kavram daha sonra Simülasyon Kuramına dönüşür. Simülasyon, gerçeğin bir benzeri veya gerçekmiş gibi yapan bir hal değildir. En yalın haliyle simülasyon olamayan bir şeyi var gibi göstermektir. 



Baudrillard'a göre tüketim ve meta giderek artmaktadır. Bu tüketim moda ve reklamla yani kısacası kitle iletişim araçları gibi göstergelerin artmasıyla meydana geldi. Göstergelerin gücü bireyleri prestijli hale getirmiştir diyebiliriz. Bireylerin kullandığı veya yaptığı her şey bağdaştırıldı. Örnek vermek gerekir ise; 






Tüm Türkiye'nin tanıdığı ve yıllarca Opet'in reklamlarında başrol oynayan Cem Yılmaz bir reklam yüzüdür. Opet'in reklam yüzü Cem Yılmaz olduğu için, insanlar imkanları oldukça benzin dolumlarını Opet üzerinden gerçekleştirmeye başlıyor.  Hatta yıllar öncesinde görseldeki Cem Yılmaz'ın seslendirdiği 'GİTT' oyuncak arabası, Opet benzinliklerinde çok fazla ilgi görmüş ve fazlasıyla satılmıştır. Çünkü bu durum bir reklam aracıdır ve büyük bir prestij sağlamaktadır.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günleri Öğrenci Günlüğü

1. Hafta